Com compartir el procés d’aprenentatge?

Els actuals currículums de l’educació infantil i de l’educació bàsica estableixen que:

Instruments com els diaris d’aprenentatge o les carpetes d’aprenentatge afavoreixen que l’aprenent prengui consciència sobre el seu propi progrés i evolució en els aprenentatges, a més a més, de facilitar compartir-ho amb les famílies.

Què hi tenen a dir mestres i famílies?

En la col·lecció de videos de l’escola Sant Llatzer podem escoltar que en pensen.

La veu dels mestres – Escola Sant Llatzer (22 de maig de 2023)
La veu de les famílies – Escola Sant Llatzer (22 de maig de 2023)

Informes d’avaluació

En l’apartat “Com compartir l’avaluació amb les famílies?” (Tresor de Recursos) hi trobareu exemples d’informes en relació als diferents objectius dels informes en funció de cada trimestre:

També podem visualitzar el vídeo “Com compartir amb les famílies els aprenentatges dels seus fills i les seves filles” on ens ho comenta na Neus Sanmartí (Xarxa de Competències):

La Xarxa de Competències ha elaborat diferents recursos amb orientacions, idees i exemples d’informes que són útils a l’hora d’elaborar informes més qualitatius i implicar-hi tant l’aprenent com la família. Alguns exemples:

En el document “Com podem implicar els alumnes i les alumnes en l’informe d’avaluació trimestral?” s’hi pot trobar orientacions i exemples d’informes que fomenten la participació de l’aprenent. Entre d’altres:

El Departament d’educació de Catalunya ha publicat unes breus orientacions per a l’elaboració dels informes d’avaluació a l’educació bàsica.

Verified by MonsterInsights