- Presentació compartida en la 3a sessió.
- Document amb la Pauta d’observació sobre el debat del feedback.
- Articles per dialogar i reflexionar en els debats socràtics:
Un espiral de retroalimentació és un procés per comprovar i refermar l’aprenentatge, que té un caràcter específic, és senzill d’usar, no serveix per qualificar i està centrat en un objectiu d’aprenentatge.
- Article Feedback oportú: ara o mai.
El feedback és necessari per aprendre. Sigues ràpid, adequat i específic,i dona als estudiants oportunitats per reflexionar abans de fer la revisió.
En lloc d’ajudar els alumnes donant-los les respostes, anima’ls a pensar de manera autònoma afegint al teu model preguntes, idees i indicis.
El recull de “les certeses que ens emportem i els dubtes que ens queden” el teniu integrada a la presentació que es troba al primer ítem.
Per saber-ne més:
- Document recull de cites per reflexionar sobre autoregulació i feedback.
- Web d’Avaluar per Aprendre – Jornades AxA – Retroacció o retroalimantació.
- Web d’Avaluar per Aprendre – Recursos – 1r Cafè i Conversa d’Avaluar per Aprendre: el feedback (9 de maig de 2019).
- Web d’Avaluar per Aprendre – Jornades AxA – 2n Cafè i Conversa d’Avaluar per Aprendre: autoregulació i feedback (5 de març de 2020).
- Preguntes productives o bones preguntes:
- Presentació Com aprendre a fer bones preguntes? Guida Al·lès.
- Presentació Preguntes que fan pensar Guida Al·lès.
- Document Plantejar bones preguntes: el punt de partida per mirar, veure i explicar amb sentit (extracte de l’article Sanmartí, N. (comp) (2003) Aprendre ciències tot aprenent a escriure ciència. Barcelona: Ed. 62).
- Document PER QUÈ ÉS INTERESSANT FER PREGUNTES? Maribel Pomar, Irene de Puig, Maite Sbert (Grup IREF)
- Document Les preguntes en l’aprenentatge de les ciències. Tesis doctoral Montserrat Roca. (UAB)
- Article Las preguntas bisagra: una estrategia ágil para averiguar dónde está el alumno. Mariana Morales (web Pràctica reflexiva)
- Article Las ideas de Bruner de la revolución cognitiva a la revolución cultural M.E Guilar.
- Vídeo d’exemple de debat socràtic (entre professors) – Xarxes pel Canvi.