Transferència

Per a una trasnferència eficaç, els aprenents han d’implicar-se activament en el procés d’aprenentatge (cognitivament, no físicament!), involucrant-se en processos cognitius més profunds com ara analitzar, sintetitzar i aplicar conceptes de diverses maneres. Quan l’aprenentatge és massa fàcil o quan la càrrega cognitiva és massa mínima, pot limitar aquestes activitats, donant lloc al que de vegades s’anomena “coneixement inert”, una banda estreta del coneixement que existeix però que no s’aplica fàcilment fora de la situació inicial.

Per cert, admetria que una crítica justa d’algunes formes d’instrucció explicita és que pot limitar la càrrega cognitiva fins al punt en què el compromís cognitiu és massa poc profund perquè es produeixi un aprenentatge significatiu. La instrucció eficaç posa èmfasi en l’ensenyament per a la comprensió, en lloc d’ensenyar només per al rendiment, assegurant que els estudiants poden aplicar els seus coneixements en diferents contextos, no només replicar el que se’ls ha mostrat.

Carl Hendrick

Claus per afavorir la transferència entre entorns (Carles Monereo):

Verified by MonsterInsights