El grup de Treball Avaluar per Aprendre, va nèixer en el si de l’Associació Rosa Sensat el curs 2013-14, amb la intenció d’aplegar professionals de l’educació per compartir, posar en pràctica i valorar experiències, recursos i materials sobre l’avaluació al servei de l’aprenentatge de l’alumnat.
El grup reflexiona entorn les estratègies i les eines que afavoreixen que l’alumnat entengui què s’espera que aprengui; rebi feedback sobre la qualitat esperada del seu treball; aprengui dels errors i s’involucri en les tasques escolars. En definitiva, que aprengui més i millor.
“Vaig anar al 1r Cafè conversa d’Avaluar per Aprendre i em vaig enamorar” per Iolanda Nieves de la Vega.
Les persones que integren el grup durant el curs 2024-2025 són les següents:
Nom i cognoms | Especialitat i/o lloc de treball | Nick twitter | |
Alicia Ayala Martínez | Mestra | “Si no avaluem amb i a través del diàleg, l’avaluació esdevé una tasca unilateral que no afavoreix -ans al contrari, sovint entrebanca- la tasca d’autoconeixement i, per tant, l’autonomia intel·lectual.” Irene de Puig | |
Marc Beltran i Minoves | Mestre | @marc_beltran | “És senzill fer que les coses siguin complicades, però difícil fer que siguin senzilles” Friedrich Nietzsche |
Ma Luisa Cabrera Torres | Mestra de primària, Psicopedagoga. Professora associada Tecnocampus -CAFE- | @MLUISACABRERAT1 | “Doneu un caramel a un/a nen/a i certament estarà satisfet/a, però no per això deixarà de mirar amb enveja la resta de la capsa. Doneu-li la capsa sencera perquè triï, estarà molt més satisfet/a fins i tot, si l’elecció no és la més avantatjosa”. Célestin Freinet |
Laia Castellví Casas | Mestra de primària i d’anglès | “Una persona insatisfeta que no un porc satisfet; millor ser Sòcrates insatisfet que no un ximple satisfet” John Stuart Mill. | |
Patrícia Compañó | Professora associada UB i pedagoga | @paticompa | “L’avaluació és un procés que acompanya a l’individu en el progrés de la seva vida, en el progrés del seu aprenentatge. Utilitzem-lo com a recurs valuós no com a poder limitant.” |
Marisa Domínguez Tasias | Professora de Ciències i Matemàtiques a Secundària | “És important fer un somni de la vida, i de la realitat un somni” Marie Curie | |
Susana Garcia Salvador | Mestra d’educació especial, primària i psicopedagoga | “Cal saber gestionar l’heterogeneitat d’un grup classe, enlloc d’ignorar-la o reduir-la” Pujolàs. | |
Maite Garcia Vizcarro | Mestra d’Infantil, Primària, Pedagogia terapèutica i Psicopedagoga | @maitelluna | “Si assumeixes que no hi ha esperança, garanteixes que no hi haurà esperança. Si assumeixes que hi ha un instint cap a la llibertat, que hi ha oportunitat per canviar les coses, llavors hi ha una opció que pugués contribuir a fer un món millor. Aquesta és la teua alternativa.” Noam Chomsky |
Maria Gracia Téllez | Mestra de primària, especialista en llengua anglesa | “Tots som genis. Però si jutges un peix per la seva capacitat d’enfilar-se als arbres viurà tota la seva vida pensant que és un inútil” Albert Einstein | |
Victoria Ibañez | Professora de matemàtiques i ciències a l’educació secundària | @Vibanez60 | “Seria bo sentir menys curiositat per les persones i més per les idees.” Marie Curie |
Gemma Junquera | Mestra i psicopedagoga | @junquera_gemma | “L’Educació no consisteix en omplir un càntir sinó en encendre un foc” William Butler Yeats |
Núria Martínez Molist | Professora d’Educació Física | @Nuriamartinez80 | “L’educació ajuda a la persona a aprendre a ser el que és capaç de ser” Hesíodo |
Mercè Mas i Ferrer | Mestra i pedagoga | @mercemasiferrer | “Quan acollim l’avaluació des de la seva naturalesa formativa,és perquè decidim comprometre’ns amb els valors democràtics que han d’anar associats a qualsevol acte d’aprendre per assegurar la Llibertat de les persones com a primer garant per a la cohesió social.” |
Meritxell Monguillot Hernando | Professora d’Educació Física | @mmonguillot | “Non scholae sed vitae discimus” No ensenyem per a l’escola sinó per a la vida. Sèneca. |
Iolanda Nieves de la Vega | Profesora i aprenent permanent | @iolandaNieves | “Un Mag ha de buscar les diferents relacions entre les coses, entendre que sempre hi ha alguna cosa més per descobrir i ser conscient que existeix més d’una única manera d’arribar a un mateix resultat” N. Owen |
Maria Paczkowski | Professora a l’ESO/Batxillerat | @art_educ | L’art provoca el desig d’aprendre, d’investigar; a través de l’art el subjecte entra en les relacions amb l’inconscient com en les relacions amb l’altre i posa en joc la ficció i la narrativa de si mateix i en això rau el plaer que brinda l’art. Ana Mae Barbosa (Brasil, 1936) deixeble de Paulo Freire. |
Mercè Parés Miquel | Mestra, psicomotricista, logopeda, actualment a un centre de recursos | @pares_merce | ” L’aprenentatge té poc sentit si no és capaç de produir una influència duradora i important en la manera en què la gent pensa, actua i sent” Alexander Bain |
Daniel Perea Aguilera | Mestra d’Educació Física i Primària. Psicopedagog | @KenyDpa | “No són les habilitats o carències que posseeix un ésser humà les que determinen el seu caràcter i el seu èxit a la vida, sino la manera amb la que va aprendre a utilitzar les seves fortaleses i debilitats” Michaela Glöckler |
Natàlia Pomareda Alavedra | Professora d’EF | @Nats619500 | “La prova de l’èxit de l’educació no és allò que un noi sap segons els exàmens quan acaba l’escola, sinó allò que està fent deu anys més tard.” Baden-Powell |
Jordi Rull Pallarès | Professor de secundària, àmbit científic (Química), actualment Director Pedagògic de l’escola | @jordi_rull | “Nunca pongas notas mientras están aprendiendo” Alfie Khon (1994) |
Neus Sanmartí Puig | Professora jubilada de Didàctica de les Ciències a la UAB | @SanmartiNeus | “Cap grup no pot actuar amb eficàcia si manca el concert; cap grup no pot actuar en concert si falta la confiança; cap grup no pot actuar amb confiança si no es troba lligat per opinions comunes, afectes comuns, interessos comuns.” Edmund Burke, 1790 |
Júlia Peradalta Albella | Mestra d’educació primària i atenció a la diversitat. Psicopedagoga | Educar té més a veure amb obrir buits que en emplenar-los. S’ha de facilitar l’aparició, la cerca” Marina Garcés. | |
Anna Riera Bartrina | Mestra de pedagogia terapèutica, cap d’estudis d’un centre d’infantil i primària. | @lamiradadelanna | “Si t’atreveixes a ensenyar, no deixis d’aprendre” (John Cotton Dana) |
Sergi Tendero | Mestre | “No hi ha res pitjor que intentar explicar als alumnes una cosa per la qual no senten cap curiositat” Mª Antònia Canals. | |
Pere Vilaseca | Mestre | @perevilaseca | Per fer possible l’avaluació formadora, l’alumne/a ha de percebre que l’escoltem, que estem al seu costat i en definitiva que l’estimem. “Reconèixer és una dansa entre l’amor i els límits per aprendre i conviure” J. Quintana |
Marga Viñolas Guerro | Professora d’ESO (Orientació educativa) | @mvinola2 | “L’objectiu de l’educació és preparar els joves perquè s’eduquin a si mateixos durant tota la seva vida”. Robert Hutch |