Qui som

El grup de Treball Avaluar per Aprendre, va nèixer en el si de l’Associació Rosa Sensat el curs 2013-14, amb la intenció d’aplegar professionals de l’educació per compartir, posar en pràctica i valorar experiències, recursos i materials sobre l’avaluació al servei de l’aprenentatge de l’alumnat.

El grup reflexiona entorn les estratègies i les eines que afavoreixen que l’alumnat entengui què s’espera que aprengui; rebi feedback sobre la qualitat esperada del seu treball; aprengui dels errors i s’involucri en les tasques escolars. En definitiva, que aprengui més i millor.

Vaig anar al 1r Cafè conversa d’Avaluar per Aprendre i em vaig enamorar” per Iolanda Nieves de la Vega.

Les persones que integren el grup durant el curs 2024-2025 són les següents:

Nom i cognomsEspecialitat i/o lloc de treballNick twitter
Alicia Ayala Martínez Mestra“Si no avaluem amb i a través del diàleg, l’avaluació esdevé una tasca unilateral que no afavoreix -ans al contrari, sovint entrebanca- la tasca d’autoconeixement i, per tant, l’autonomia intel·lectual.” Irene de Puig
Marc Beltran i Minoves Mestre@marc_beltran “És senzill fer que les coses siguin complicades, però difícil fer que siguin senzilles” Friedrich Nietzsche
Ma Luisa Cabrera TorresMestra de primària, Psicopedagoga.
Professora associada Tecnocampus -CAFE-
@MLUISACABRERAT1“Doneu un caramel a un/a nen/a i certament estarà satisfet/a, però no per això deixarà de mirar amb enveja la resta de la capsa. Doneu-li la capsa sencera perquè triï, estarà molt més satisfet/a fins i tot, si l’elecció no és la més avantatjosa”.
Célestin Freinet
Laia Castellví CasasMestra de primària i d’anglès“Una persona insatisfeta que no un porc satisfet; millor ser Sòcrates insatisfet que no un ximple satisfet” John Stuart Mill.
Patrícia Compañó Professora associada UB i pedagoga @paticompa “L’avaluació és un procés que acompanya a l’individu en el progrés de la seva vida, en el progrés del seu aprenentatge. Utilitzem-lo com a recurs valuós no com a poder limitant.”
Marisa Domínguez Tasias Professora de Ciències i Matemàtiques a Secundària “És important fer un somni de la vida, i de la realitat un somni” Marie Curie
Susana Garcia SalvadorMestra d’educació especial, primària i psicopedagoga“Cal saber gestionar l’heterogeneitat d’un grup classe, enlloc d’ignorar-la o reduir-la” Pujolàs.
Maite Garcia VizcarroMestra d’Infantil, Primària, Pedagogia terapèutica i Psicopedagoga@maitelluna“Si assumeixes que no hi ha esperança, garanteixes que no hi haurà esperança. Si assumeixes que hi ha un instint cap a la llibertat, que hi ha oportunitat per canviar les coses, llavors hi ha una opció que pugués contribuir a fer un món millor. Aquesta és la teua alternativa.” Noam Chomsky
Maria Gracia TéllezMestra de primària, especialista en llengua anglesa“Tots som genis. Però si jutges un peix per la seva capacitat d’enfilar-se als arbres viurà tota la seva vida pensant que és un inútil” Albert Einstein
Victoria Ibañez Professora de matemàtiques i ciències a l’educació secundària
@Vibanez60
“Seria bo sentir menys curiositat per les persones i més per les idees.”  Marie Curie
Gemma JunqueraMestra i psicopedagoga@junquera_gemma “L’Educació no consisteix en omplir un càntir sinó en encendre un foc” William Butler Yeats
Núria Martínez Molist Professora d’Educació Física @Nuriamartinez80 “L’educació ajuda a la persona a aprendre a ser el que és capaç de ser” Hesíodo
Mercè Mas i Ferrer Mestra i pedagoga @mercemasiferrer “Quan acollim l’avaluació des de la seva naturalesa formativa,és perquè decidim comprometre’ns  amb els valors democràtics que han d’anar associats a qualsevol acte d’aprendre per assegurar la Llibertat de les persones com a primer garant per a la cohesió social.”
Meritxell Monguillot Hernando Professora d’Educació Física @mmonguillot “Non scholae sed vitae discimus” No ensenyem per a l’escola sinó per a la vida. Sèneca.
Iolanda Nieves de la VegaProfesora i aprenent permanent@iolandaNieves“Un Mag ha de buscar les diferents relacions entre les coses, entendre que sempre hi ha alguna cosa més per descobrir i ser conscient que existeix més d’una única manera d’arribar a un mateix resultat” N. Owen
Maria PaczkowskiProfessora a l’ESO/Batxillerat@art_educL’art provoca el desig d’aprendre, d’investigar; a través de l’art el subjecte entra en les relacions amb l’inconscient com en les relacions amb l’altre i posa en joc la ficció i la narrativa de si mateix i en això rau el plaer que brinda l’art.
Ana Mae Barbosa (Brasil, 1936) deixeble de Paulo Freire.
Mercè Parés MiquelMestra, psicomotricista, logopeda, actualment a un centre de recursos
@pares_merce” L’aprenentatge té poc sentit si no és capaç de produir una influència duradora i important en la manera en què la gent pensa, actua i sent”  Alexander Bain
Daniel Perea AguileraMestra d’Educació Física i Primària.
Psicopedagog
@KenyDpa“No són les habilitats o carències que posseeix un ésser humà les que determinen el seu caràcter i el seu èxit a la vida, sino la manera amb la que va aprendre a utilitzar les seves fortaleses i debilitats” Michaela Glöckler
Natàlia Pomareda Alavedra Professora d’EF @Nats619500 La prova de l’èxit de l’educació no és allò que un noi sap segons els exàmens quan acaba l’escola, sinó allò que està fent deu anys més tard.” Baden-Powell
Jordi Rull PallarèsProfessor de secundària, àmbit científic (Química), actualment Director Pedagògic de l’escola@jordi_rull“Nunca pongas notas mientras están aprendiendo” Alfie Khon (1994)
Neus Sanmartí PuigProfessora jubilada de Didàctica de les Ciències a la UAB@SanmartiNeus“Cap grup no pot actuar amb eficàcia si manca el concert; cap grup no pot actuar en concert si falta la confiança; cap grup no pot actuar amb confiança si no es troba lligat per opinions comunes, afectes comuns, interessos comuns.” Edmund Burke, 1790
Júlia Peradalta AlbellaMestra d’educació primària i atenció a la diversitat. PsicopedagogaEducar té més a veure amb obrir buits que en emplenar-los. S’ha de facilitar l’aparició, la cerca”
Marina Garcés.
Anna Riera Bartrina
Mestra de pedagogia terapèutica, cap d’estudis d’un centre d’infantil i primària.
@lamiradadelanna“Si t’atreveixes a ensenyar, no deixis d’aprendre” 
(John Cotton Dana)
Sergi TenderoMestre“No hi ha res pitjor que intentar explicar als alumnes una cosa per la qual no senten cap curiositat” Mª Antònia Canals.
Pere VilasecaMestre@perevilaseca Per fer possible l’avaluació formadora, l’alumne/a ha de percebre que l’escoltem, que estem al seu costat i en definitiva que l’estimem. 
“Reconèixer és una dansa entre l’amor i els límits per aprendre i conviure”  J. Quintana
Marga Viñolas Guerro Professora d’ESO (Orientació educativa)@mvinola2 “L’objectiu de l’educació és preparar els joves perquè s’eduquin a si mateixos durant tota la seva vida”. Robert Hutch
Verified by MonsterInsights