L’espiral de l’aprenentatge

Els docents planifiquem com promoure que l’alumnat vagi assolint uns coneixements clau i siguin més competents a l’utilitzar-los per actuar, i com anar integrant l’avaluació.

El repte és com avançar en un disseny del procés d’aprenentatge de manera que promogui un aprenentatge significatiu gràcies a integrar-hi la regulació (avaluació).

La infografia recull aquesta mirada de l’avaluació al llarg del procés d’aprenentatge en els diferents tipus d’activitats.

Na Neus Sanmartí ens explica les fases de l’aprenentatge com a procés no lineal sinó com a espiral (un anar i tornar), trencant amb la concepció mecanicista del fet d’aprendre.

L’Espiral de l’aprenentatge, fases i avaluació. Vídeo enregistrat el 4 de juliol de 2023 durant la 58a Escola d’Estiu de Rosa Sensat pel grup d’Avaluar per Aprendre

Converses amb experts sobre el cicle d’aprenentatge (Xarxa de Competències)

Conversa sobre el cicle de l’aprenentatge 1: Conxita Márquez.

Conversa sobre el cicle de l’aprenentatge 2: Conxita Márquez i Xavi Geis.

Conversa sobre el cicle de l’aprenentatge 3: Neus Sanmartí (UAB) i David Bueno (UB).

Conversa sobre el cicle de l’aprenentatge 4: Fernando Hernández i Carles Monereo.

Verified by MonsterInsights