En aquesta jornada preteníem compartir una visió de l’avaluació que és inseparable del procés d’aprenentatge, dues cares de la mateixa moneda o, encara millor, dos conceptes que en educació poden utilitzar-se moltes vegades alternativament, atès que molts aprenentatges comporten processos d’avaluació o d’autoavaluació i que l’avaluació, especialment quan té una finalitat formativa, sempre pot generar nous aprenentatges. Quan parlem d’avaluació, en realitat estem parlant d’aprenentatge.
3 Idees clau:
- Quan parlem d’avaluació, en realitat estem parlant d’aprenentatge.
- La finalitat formativa de l’avaluació ha de formar part de la vida de l’aula.
- Compartir amb l’alumnat el procés avaluador i fer-lo partícip i protagonista del seu procés d’aprenentatge.
Recull de materials de referència de la jornada:
- El fin de la evaluación. Medir lo que evaluamos, Carlos Magro (presentació de la conferència).
- Evaluar es aprender, Carlos Magro (article sobre la presentació de la conferència “El fin de la evaluación”).
- Avaluació conseqüent: doctor/a, què em passa?, Jordi Huarte i Oscar Ortego (experiència).
- Conclusions de la jornada del 19 de Novembre d’Avaluar per aprendre Neus Sanmartí
