Qui som

El grup de Treball Avaluar per Aprendre, va nèixer en el si de l’Associació Rosa Sensat el curs 2013-14, amb la intenció d’aplegar professionals de l’educació per compartir, posar en pràctica i valorar experiències, recursos i materials sobre l’avaluació al servei de l’aprenentatge de l’alumnat.

El grup reflexiona entorn les estratègies i les eines que afavoreixen que l’alumnat entengui què s’espera que aprengui; rebi feedback sobre la qualitat esperada del seu treball; aprengui dels errors i s’involucri en les tasques escolars. En definitiva, que aprengui més i millor.

Les persones que integren el grup durant el curs 2020-2021 són les següents:

Nom i cognomsEspecialitat i/o lloc de treballNick twitter
Alfons Espinosa Miró Mestre @sitoespi “Només s’hi veu bé amb el cor. L’essencial és invisible als ulls”. El Petit Princep
Alicia Ayala Martínez Mestra“Si no avaluem amb i a través del diàleg, l’avaluació esdevé una tasca unilateral que no afavoreix -ans al contrari, sovint entrebanca- la tasca d’autoconeixement i, per tant, l’autonomia intel·lectual.” Irene de Puig
Marc Beltran i Minoves Mestre@marc_beltran “És senzill fer que les coses siguin complicades, però difícil fer que siguin senzilles” Friedrich Nietzsche
Carme Bové i Romeu
Tècnica de normalització lingüística
@carmebove
“Quan pensàvem que teníem totes les respostes, de sobte, van canviar totes les preguntes” Mario Benedetti
Patrícia Compañó Professora associada UB i pedagoga @paticompa “L’avaluació és un procés que acompanya a l’individu en el progrés de la seva vida, en el progrés del seu aprenentatge. Utilitzem-lo com a recurs valuós no com a poder limitant.”
Marisa Domínguez Tasias Professora de Ciències i Matemàtiques a Secundària “És important fer un somni de la vida, i de la realitat un somni” Marie Curie
Maria Gracia TéllezMestra de primària, especialista en llengua anglesa“Tots som genis. Però si jutges un peix per la seva capacitat d’enfilar-se als arbres viurà tota la seva vida pensant que és un inútil” Albert Einstein
Victoria Ibañez Professora de matemàtiques i ciències a l’educació secundària
@Vibanez60
“Seria bo sentir menys curiositat per les persones i més per les idees.”  Marie Curie
Gemma JunqueraMestra i psicopedagoga@junquera_gemma “L’Educació no consisteix en omplir un càntir sinó en encendre un foc” William Butler Yeats
Núria Martínez Molist Professora d’Educació Física @Nuriamartinez80 “L’educació ajuda a la persona a aprendre a ser el que és capaç de ser” Hesíodo
Mercè Mas i Ferrer Mestra i pedagoga @mercemasiferrer “Quan acollim l’avaluació des de la seva naturalesa formativa,és perquè decidim comprometre’ns  amb els valors democràtics que han d’anar associats a qualsevol acte d’aprendre per assegurar la Llibertat de les persones com a primer garant per a la cohesió social.”
Meritxell Monguillot Hernando Professora d’Educació Física @mmonguillot “Non scholae sed vitae discimus” No ensenyem per a l’escola sinó per a la vida. Sèneca.
Iolanda Nieves de la VegaProfesora i aprenent permanentyn.iesebarcelona@gmail.com“Un Mag ha de buscar les diferents relacions entre les coses, entendre que sempre hi ha alguna cosa més per descobrir i ser conscient que existeix més d’una única manera d’arribar a un mateix resultat” N. Owen
Mercè Parés MiquelMestra, psicomotricista, logopeda, actualment a un centre de recursos
@pares_merce” L’aprenentatge té poc sentit si no és capaç de produir una influència duradora i important en la manera en què la gent pensa, actua i sent”  Alexander Bain
Natàlia Pomareda Alavedra Professora d’EF @Nats619500 La prova de l’èxit de l’educació no és allò que un noi sap segons els exàmens quan acaba l’escola, sinó allò que està fent deu anys més tard.” Baden-Powell
Jordi Rull PallarèsProfessor de secundària, àmbit científic (Química), actualment Director Pedagògic de l’escola@jordi_rull“Nunca pongas notas mientras están aprendiendo” Alfie Khon (1994)
Neus Sanmartí Puig Professora jubilada de Didàctica de les Ciències a la UAB @SanmartiNeus “Cap grup no pot actuar amb eficàcia si manca el concert; cap grup no pot actuar en concert si falta la confiança; cap grup no pot actuar amb confiança si no es troba lligat per opinions comunes, afectes comuns, interessos comuns.” Edmund Burke, 1790
Mar Tarrés Campreciós Mestra (EF) @TarresMar ”L’ensenyament que deixa empremta no és el que es fa de cap a cap, sinó de cor a cor” Howard Gardner.
Sergi TenderoMestre“No hi ha res pitjor que intentar explicar als alumnes una cosa per la qual no senten cap curiositat” Mª Antònia Canals.
Pere VilasecaMestre@perevilaseca Per fer possible l’avaluació formadora, l’alumne/a ha de percebre que l’escoltem, que estem al seu costat i en definitiva que l’estimem. 
“Reconèixer és una dansa entre l’amor i els límits per aprendre i conviure”  J. Quintana
Marga Viñolas Guerro Professora d’ESO (Orientació educativa)@mvinola2 “L’objectiu de l’educació és preparar els joves perquè s’eduquin a si mateixos durant tota la seva vida”. Robert Hutch