Idees clau dels participants del grup
- Quan l’avaluació serveix per aprendre és gratificant.
- No es pot aprendre sense avaluar.
- L’avaluació és el motor de l’aprenentatge.
- L’alumne ha de ser el protagonista de l’avaluació.
- La correcció només pot fer-la qui s’ha equivocat.
- Els bons aprenents són molt autònoms, són capaços de decidir què han de fer per millorar.
- La nota és la certificació del què hem après. Els nens poden qualificar-se.
Idees clau del funcionament del grup de treball
- Aprenentatge entre iguals.
- Acció-reflexió.
- Equip de reflexió pedagògica compartida amb els membres del grup i amb la resta dels docents.
- Organització hortizontal.
- Pla de treball.
Pla de treball 2019-2020
Objectius del curs 2019-2020:
- Reflexionar sobre l’avaluació formativa per construir un discurs compartit. Principalment centrat en l’àmbit:
- L’ús de la llengua amb finalitat formativa. Millorar comunicació i feedback entre alumnes, docents i famílies.
- Difondre reflexions, experiències i referents d’AxA per facilitar que impregni les pràctiques educatives, aclarir-ne falsos mites i potenciar l’autoregulació d’alumnes, docents i centres.
Calendari del curs 2019-2020:
2019 | 2020 | ||||||
1a sessió | 2a sessió | 3a sessió | 4a sessió | 5a sessió | 6a sessió | 7a sessió | 8a sessió |
03/10 | 07/11 | 09/01 | 06/02 | 05/03 | 02/04 | 07/05 | 25/06 |
Pla de treball 2018-2019
Objectius del curs 2018-2019:
- Reflexionar sobre l’avaluació formativa per construir un discurs compartit. Principalment centrat en 2 àmbits:
- La codocència o docència compartida: una oportunitat per la regulació.
- L’ús de la llengua amb finalitat formativa. Millorar comunicació i feedback entre alumnes, docents i famílies.
- Difondre reflexions, experiències i referents d’AxA per facilitar que impregni les pràctiques educatives, aclarir-ne falsos mites i potenciar l’autoregulació d’alumnes, docents i centres.
Pla de treball 2017-2018
Objectius del curs 2017-2018:
- Compartir, posar en pràctica i valorar experiències, recursos i materials sobre l’avaluació al servei de l’aprenentatge de l’alumnat.
- Reflexionar entorn a les eines i les estratègies que afavoreixen que l’alumnat entengui què s’espera que aprengui; rebi feedback sobre la qualitat esperada del seu treball; aprengui dels errors i s’involucri en les tasques escolars.
- Divulgar les reflexions i les opinions dels membres del grup en referència a l’avaluació dels aprenentatges dels alumnes.
Plans de treball anteriors
2016-2017 | Tutoria compartida, difusió de l’avaluació formativa i formadora. |
2015-2016 | Monogràfic “Avaluar per aprendre” i Jornada de formació. |
2014-2015 | Com iniciem i com acabem les classes per afavorir els aprenentatges dels alumnes? |
2013-2014 | Instruments d’avaluació formativa. |