Amb aquesta proposta formativa ens proposàvem generar espais de diàleg i reflexió per aprofundir en les condicions necessàries perquè l’aprenent es pugui autoavaluar-regular al llarg d’un procés d’aprenentatge.
- Descripció, metodologia, objectius o continguts.
- Lectura prèvia sessions: Avaluació formativa: què hi ha de nou?
En l’article Avaluació formativa: què hi ha de nou? Una mirada des d’Anglaterra, la doctora Jane Jones ens explica que l’avaluació per aprendre ha vingut per quedar-se. No és una moda, sinó que molts elements n’han demostrat l’efectivitat i, en tot cas, ens diu, assistim a la seva majoria d’edat.
- 1a sessió: Autoavaluació, autoregulació i feedback
- 2a sessió: Aspectes concrets sobre com potenciar l’autoregulació de l’aprenent
- 3a sessió: Feedback i feedforward
- 4a sessió: El feedback del docent, el dels companys i ‘l’auto-feedback’
- 5a sessió: La qualificació: més enllà de la nota
Durant la formació totes les persones participants van dur a terme un diari d’aprenentatge. També com a formadors, el grup d’Avaluar per Aprendre, en va fer un.
Abans de començar vam demanar escriure les expectatives d’aquesta formació. Durant la sessió i després de cada sessió també demanàvem recollir les reflexions (idees força, dubtes, preguntes, bones pràctiques…) en el vostre diari.
- Recull d’algunes reflexions extretes dels Diaris aprenentatge de les persones participants .
- Diari d’aprenentatge del grup d’Avaluar per Aprendre (properament).